אפל שינתה את הכללים – וכך צריך לפרסם מעכשיו בפייסבוק

לשינויים במדיניות הפרטיות יש השלכות מרחיקות לכת על היכולת לטרגט קמפיין, לנתח חשיפות ולבצע אופטימיזציה. פייסבוק ממליצה על שורה של כלים והתאמות

מהלך משמעותי של אפל עומד להשפיע על כולנו, הן כצרכנים והן כבעלי עסקים או אנשי שיווק: שינוי במערכת ההפעלה יחייב אישור אקטיבי מצד המשתמשים לניטור הרגלי הגלישה שלהם, סוג התוכן שהם צורכים וכל פעילות באפליקציה או באתרים מקושרים. במסגרת השינוי, שייכנס במהלך השנה הקרובה, ייאלצו מפתחי אפליקציות לבקש את רשותם של משתמשי אייפון ואייפד לאסוף עליהם מידע ולעקוב אחר מיקומם. זאת בשונה מהמצב כיום, שבו הניטור מתאפשר לרוב כברירת מחדל, והמשתמש יכול לשנות זאת באופן ידני בכל אפליקציה שהוריד. בנוסף, במסגרת העדכון למדיניות הפרטיות של iOS 14, החלה אפל לדרוש שקיפות כבר ב-App Store באשר לסוג המידע שייאסף.

השינוי צפוי להשפיע על היכולת לנטר את השימוש ברשת וליזום פרסום מטורגט. אחת הנפגעות המרכזיות תהיה פייסבוק, צינור הפרסום והפצת התוכן המרכזי של חברות וארגונים רבים. עם כניסת השינוי לתוקף יוכלו משתמשי אייפון למנוע מאפליקציות ומאתרים להפעיל כלי מזהה (פיקסל) ולנטר באמצעותו את התנהגותם ברשת. את זה מבצעת כיום פייסבוק ביחס למשתמשיה גם כשהם גולשים לאתרים אחרים, במטרה להעשיר את הפרופיל האישי שלהם ולהציג להם פרסומות מפולחות.

למשתמשי אפליקציית פייסבוק באפל תוצג בקרוב השאלה:
Allow Facebook to track your activity across other companies' apps and websites?
וכל אחד יוכל לבחור בין Ask App not to Track לבין Allow.

הרשת החברתית יצאה בקמפיין נרחב נגד המהלך, כשלשיטתה, הפגיעה אינה רק בה כי אם בעסקים הקטנים והבינוניים, הקורסים ממילא בתקופת הקורונה. "אנחנו מתייצבים לימין העסקים הקטנים בכל מקום – אפל פוגעת בהם ובאינטרנט החינמי", האשימה פייסבוק במודעות ענק בעיתונים נפוצים כמו וול סטריט ג'ורנל, וושינגטון פוסט וניו יורק טיימס. לטענתה, בלי יכולת להציג פרסומות מותאמות אישית, ייאלצו אתרים ובלוגים לגבות דמי מנוי או עמלות אחרות.

במקביל לקמפיין המתוקשר, פייסבוק הודיעה על שורת צעדים טכניים שעל העסקים המפרסמים דרכה ליישם כדי למזער את הפגיעה ביכולות האנליזה, האופטימיזציה והפרסונליזציה של קמפיינים. הפגיעה עצמה צפויה לכלול, בין היתר, נתוני פילוח כמו גיל, מין, דת ומיקום המשתמש וכן עדכוני זמן אמת על פעולותיו (המידע שנאסף עשוי להגיע בדיחוי של עד שלושה ימים). דגש מיוחד ניתן בהנחיות לצורך באימות (verification) של דומיינים, ובמיוחד דומיינים מרובי פיקסלים המשמשים ליותר מעסק אחד.

 

איך עדכון הגרסה של iOS 14 ישפיע על הקמפיין? לחצו כאן להבהרות ולטיפים של פייסבוק

התנגשות הטיטאנים בין אפל לפייסבוק איננה נקודתית או סמנטית: מדובר במודלים כלכליים עם אינטרסים מנוגדים לכאורה, כשהאחת נסמכת על מכירת מכשירים ושואפת להבטיח לצרכניה פרטיות מירבית, ואילו השנייה פועלת להנגיש מידע רלוונטי ונדרשת לאסוף לשם כך מטא-דאטה על המשתמשים. בשנים האחרונות אכן פתחה הרשת החברתית אופקים חדשים, זולים משמעותית, עבור העסקים הקטנים, שידם אינה משגת לפרסום במדיה הרשמית. הודות לפייסבוק הם נהנים מנגישות מוגברת ללקוחות רלוונטיים במחירים נוחים.

קרב המעצמות הזה מגיע לשיאו על רקע מהלך אינטנסיבי מצד הבית הלבן, משרד המשפטים, המחוקקים והרגולטורים בארצות-הברית מול ענקיות הטכנולוגיה, ושורה של תביעות הדדיות בינן לבין עצמן. עבור בעלי העסקים, שבמידה רבה תלויים בשיווק דיגיטלי חכם ומותאם אישית לשם שימור לקוחות והרחבה של מעגל הלקוחות, ברור כי למאבקים הללו צפויות השלכות מרחיקות לכת, וכדאי לעקוב אחריהם.

CSR

הזירה החברתית

solutions

פודקאסטים

solutions

פתרונות גופמן

Free

פרסום מאמר שיווקי בחינם

תוסף הנגשה

נגישות